Ik heb een defect aan de auto, wat moet ik doen?
Het is erg vervelend als u een defect aan uw auto heeft. Om het proces van uw defect zo snel mogelijk te verhelpen, klikt u op de knop boven aan onze website 'Defect melden'. Dien hier uw claim in en u wordt verwezen naar een van onze netwerk garages. U dient hier zelf een afspraak te maken voor de diagnose van het defect.
Wat valt er onder mijn garantie?
Dit is afhankelijk van het afgesloten garantiepakket. In uw portal vindt u uw product overzicht, hier staat exact in wat onder uw garantie valt.
Wanneer mag ik mijn auto laten repareren?
Als u naar de garage bent geweest voor een diagnose, geeft de garage de diagnose aan ons door. Onze Claim Engineers zullen de diagnose beoordelen en goed-/ of afkeuren. Bij goedkeuring mag u de auto laten repareren. Bij afkeuring, zou u volledig zelf de kosten moeten betalen.
Zijn er kosten verbonden aan de reparatie van mijn auto?
Dit is afhankelijk van het afgesloten garantiepakket. Raadpleeg uw garantievoorwaarden.
Ik heb een auto gekocht, kan ik hier zelf garantie op afsluiten?
Ja, dat kan. Als uw auto gekocht is van een autobedrijf, dan kan deze een garantie voor u afsluiten. Wilt u zelf een garantie afsluiten? Dan kan dit via Occasion Keuring Nederland.
Kan ik mijn garantie verlengen?
Ja, dat kan in de meeste gevallen wel. Afhankelijk van onder andere de leeftijd en de kilometerstand van uw auto wordt er een vervolgvoorstel aangeboden. Deze kunt u vinden in uw Autotrust portaal. Indien u uw garantie wil verlengen, dient u dit te doen voordat uw huidige garantie verlopen is.
Zijn er beperkingen aan een garantie?
Ja, onze garantieproducten kennen een maximaal aantal kilometers wat u mag rijden tijdens de garantie periode. De beperkingen vindt u terug in de garantievoorwaarden.
Waar kan ik mijn auto laten repareren?
Nadat u een claim online heeft gemeld, krijgt u een overzichtskaart te zien met onze partners. De aanstuurkaart laat alle garages dichtbij zien waar Autotrust mee samenwerkt. Met onze landelijke dekking, zal een geschikte garage in uw buurt zijn.
Wat kost mijn garantie?
Dat hangt van vele factoren af. Bouwjaar, gereden kilometers, risico etc.. Wilt u een auto kopen bij een autobedrijf? Dan kunt u het autobedrijf vragen. Bent u een autobedrijf? Neem dan contact met ons op.
Ik heb mijn auto verkocht maar er zit nog garantie op wat nu? Is mijn garantie overdraagbaar?
Helaas zijn de garanties van Autotrust niet overdraagbaar.
Is mijn garantie maandelijks opzegbaar?
Nee onze garanties zijn niet maandelijks opzegbaar. Bij het afsluiten van een garantie kan er gekozen worden voor een periode van 6, 12 of 24 maanden.
Geldt de garantie ook als ik in het buitenland verblijf, vakantie bijvoorbeeld?
Mits u uw voertuig minder dan 60 dagen per jaar daar gebruikt, geldt je garantie ook in: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Kroatië , Luxemburg, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië , Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.
Kan ik een vergoeding krijgen als mijn auto niet direct gerepareerd kan worden?
Nee, wij zijn afhankelijk van garages en hun agenda. Door onze ervaring, kennis en afspraken kunnen wij relatief snel een geschikte plek vinden. Desondanks kunnen wij geen garanties geven.
Hoe lang duurt het voordat mijn claim behandeld wordt?
Dit is per autogarage anders. Vanwege drukte bij veel autogarages, kan de diagnose en reparatie van enkele dagen tot enkele weken duren. Wij streven ernaar om binnen 2 werkdagen te reageren. Vanwege drukte, kunnen wij dit niet garanderen.
Is er bij reparatie aan de auto ook een leenauto bij inbegrepen?
In de meeste gevallen niet, raadpleeg uw garantievoorwaarden of hierin een regeling voor een leenauto bij is inbegrepen.
Kan ik een second opinion aanvragen als ik het niet eens ben met de reparatie/kosten?
Ja, dat is in overleg met onze claimafdeling mogelijk.
Vervalt mijn garantie als ik mijn auto laat repareren door een andere garage dan aanbevolen?
Indien u uw auto, zonder toestemming bij een andere garage laat repareren, dan vervalt het recht op vergoeding van de betreffende claim.